header nuff

Peribahasa

"pisang sekarang memang berbentuk seakan-akan terung kuning"

Suka Mencarut Juga

Proud Of You


Friday, February 3, 2012

Adakah Ini Proton Konsep Klon Lamborghini Reventon?

Ok folks. Forget about the old ARTIGA and stuff. Proton telah melancarkan kereta konsep sport yang pertama seumpamanya, yang juga merupakan kerjasama dengan pengeluar automotif terkemuka dunia, Lamborghini.


 




Paling mengejutkan, pihak Proton meramalkan harga kereta konsep sport pertama mereka ini bakal kurang dari RM150,000. Jadi anda semua tidak perlu lagi mencari kereta recond dari Jepun atau Eropah untuk show off dihari lebaran nanti. Cool.

Proton yang terkenal dengan semangat rebranding kereta Mitsubishi, akhirnya mengorak langkah drastik apabila berjaya klon Reventon pula.

Semangat ini lah yang rakyat Malaysia mahukan, supaya Malaysia dipenuhi dengan kereta tempatan yang serupa dengan kereta luar negara. Kami memang berbangga dengan keupayaan Proton, dan juga Perodua, yang terkenal dalam menghasilkan produk celup yang kurang kualiti, tetapi murah, berbanding produk pengeluar yang asal.

Sepertimana Proton Inspira 1.8 yang didatangi dengan dashboard yang sangat awful finishingnya, Proton konsep ini bakal menyamai nasib yang sama.

Rakyat Malaysia sangat menantikan kereta buatan tempatan yang berkualiti setanding harga kenderaan yang dijual. Kami sesungguhnya tak kisah langsung harga kereta malaysia yang dijual di luar negara  lebih murah amat berbanding apa yang kami dapat di Malaysia.

Kami percaya kami ada imuniti seumur hidup dengan waranti power window yang Proton berikan.

Kami doakan semoga Proton akan ciplak lagi banyak kereta berkualiti, dengan harapan semoga masa yang kamu tak bazirkan untuk design kereta, boleh lah kamu gunakan untuk menambah baikkan produk yang diciplak, bukan membuat penyelidikan untuk menurunkan kualitinya.

Ok tipu je. Takkan lah Proton nak ciplak Lamborghini. Mati 5 kali pun tak tentu boleh bayar saman lagi.

I Love Proton. Kan bagus kalau proton klon Porsche, Lambo, Ferrari. Lepas tu jual dengan harga kereta lelong.

End!

10 comments:

  1. ceh! sungguh2 baca...pulas linga mung kangg haa! :B

    ReplyDelete
  2. @eszyamin: eh sori komen ko hilang sbb aku repost post ni..btw aku sayang proton, cume kecewa sebab proton yang dah leh kate senior dalam bidang ni,tapi still kurang dari banyak segi..huhu..

    @niza romli:haha sungguh2 bace kn..kalo ade la kompem akak beli kn..elok la takde anak lg bole la pakai kete ni..

    ReplyDelete
  3. nk tanya ja,tue model ka barbie..herrherr

    dr naik inspira baik naik kancil,lg ohsem boleh menyelit

    ReplyDelete
  4. Klu ada pun akk takkan beli..mapuhh kena kejar dgn CSJ.

    Dan klu bkn sbb CSJ pun akk xkan beli..sbb takut cik abam guna keta tu untuk bawak awek. sbb dia selalu kata kt akk,klu keta gini tak sesuai bawak bini..kena bawa awek. Baru ada staiii. haha. cilakoi.

    ReplyDelete
  5. @si ngokngek:eh lamborghini ni pun tak besar mana la.boleh jugak selit2 mnyelit

    ReplyDelete
  6. @kak niza:sori nak lampi jap..CSJ tu ape?haha.anyone boleh tolong jawab tak?dah google tak jumpe

    ReplyDelete
  7. haha..siap gugel? CSJ tu cawangan siasatan jenayah kt tmpt keja akk. Klu bwk keta cmtu mestilah suspek jual dadah ke, syabu ke ketum ke kan..byk sgt duitnya. klu nak kira gaji..haghaam la nk bleh beli. pencen 10x pun blm tentu mampu lagi..haha

    ReplyDelete
  8. tu lah google tak hebat la..hampeh..haha..o ye ke kalo orang bawak kete besau2 tu pnyangak dadah ek?haha

    ReplyDelete
  9. aku si noob tgk gmbr first igt mmg btol.dh pecaye dah..sekali gmbr kedua..ok aku kne tipu..nmpk keeditan disitu..hahaha thniah la kt ko bejye tipu aku.hebakk mung edit.

    ReplyDelete
  10. meen: perli ke ape tu?kalo hebat edit mesti ko ttipu smpai akhir rancangan..

    ReplyDelete

nuff

chup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

busukans